"מה שפוטין עושה היום, גרוע ממה שהסובייטים עשו באפגניסטן ב1979"

שלמה בן יוסף 1 Comment on "מה שפוטין עושה היום, גרוע ממה שהסובייטים עשו באפגניסטן ב1979"

קאנצלר אוסטריה לשעבר "הבחירות בארה"ב הן למעשה בחירה בין הואקום המדיני שמציע טראמפ לבין מגמה של שיתוף פעולה משמעותי יותר שמציעה קלינטון" • לבני: "בנטילת עמדה כמו בהחלטת אונסק"ו, אירופה מפנה את גבה לישראל".

פוטין צילום: שגרירות ישראל ברוסיה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הבחירות בארה"ב הן למעשה בחירה בין הואקום המדיני שמציע טראמפ לבין מגמה של שיתוף פעולה משמעותי יותר שמציעה קלינטון בין מדינות העולם והאיחוד האירופי", כך אמר הבוקר (א') קאנצלר אוסטריה לשעבר ד"ר אלפרד גוזנבאואר בכנס מרכז מאקרו לכלכלה מדינית וה-INSS בנושא יחסי ישראל והאיחוד האירופי. "לאור זאת אני נדהם מרמת הבורות והביקורת הנמוכה שנשמעת סביב הבחירות בארה"ב וביחס לנושאים קריטיים כ"כ לעתיד האנושות".

גוזנבאואר הוסיף כי "רוסיה מתעלמת מכללי המשחק הבינ"ל. נראה שתחת ההנהגה הקיימת הכוחות מובילים את רוסיה לכיוון מלחמה קרה יותר מאשר לכיוון שיתוף פעולה עם המערב. אפשר לראות איך זה יתפח מחציית קווים אדומים רבים, שהגיע למצב הקיים בסוריה. רוסיה חזרה לימים השחורים של הסובייטים. מה שפוטין עושה היום יותר גרוע ממה שהסובייטים עשו באפגניסטן ב1979. הקהילה הבינ"ל צריכה להחליט האם דנים עם רוסיה ומחזירים אותה למשחק, או שהולכים ונשארים במלחמה קרה".

באירוע השתתפו גם ח"כ ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני והשרים לשעבר גדעון סער ואבי גבאי. לבני אמרה באירוע: פתרון הקונפליקט הישראלי-פליסטיני הוא אינטרס של ישראל ובכך יביא לשמירה על ערכיה. זאת לא כטובה לאיחוד האירופי או לארה"ב. עדיין קיימת מחלוקת בין ישראלים לאירופאים. האזרח הישראלי הממוצע רואה את האירופי כנאיבי ואנטי ישראלי, בעוד שאירופי הממוצע רואה את ישראל כאגרסיבית. כשמדובר בביטחון הישראלי יש לתמוך לחלוטין בביטחון הישראלי. חייבת להיות הבנה סביב זה".

"צריך להבדיל בין מתיחת ביקורת על צעדי מדיניות של ישראל ובין פגיעה באינטרסים של האיחוד האירופי וישראל באזור. החלטת אונסק"ו ופעילות הארגון הן דוגמא לכך. ההתייחסות למקומות הקדושים ביותר ליהודים אך ורק בשמם האיסלאמי. הרעיון הוא לא להכריע איזה נרטיב יותר צודק ואני לא מבקשת מאירופה לבחור נרטיב, אבל אני רוצה שאירופה תכבד גם את הנרטיב הישראלי. זה חלק חשוב בהסדרי השלום בין ישראל לפליסטינים. התנהלות בין הצדדים תתחיל בכך שמכירים את הנרטיב השני ולא מבקשים לעזוב אותו. ע"י נטילת עמדה, אירופה מפנה את גבה לישראל. כשמדובר באינטרסים ישראלים בסיסים אסור לאירופה לבחור צד אחד".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שיעשו ככה עם חמאס בעזה יפה מאוד פוטין גבר כמו שצריף רק פה פחדנים